Студенти проти…

Так студенти проти, але проти чого саме напевно до кінця не розібрались.

Сьогодні протягом дня, студенти, знову вийшли на акції протесту, проти нової редакції закону “Про вищу освіту”, протестувати студенти вийшли, але чи впевненні вони проти чого саме?

“Вони стали на захист своїх інтересів. Проте бунтують не кожен сам за себе, а за принципом: Один за всіх та всі за одного.

 

Українські студенти знову вийшли на протести

Вадим Кравчик, учасник акції: “Якщо зараз договір підписується на весь процес навчання і не може змінюватись, то тепер за цими умовами, кожен рік ректорат зможе підвищувати плату за навчання”.

Розгорнувши транспаранти під хмарами мітингувальники вирушили до адміністрації Президента.

Тим часом в залі одного зі столичних вузів зібралися близько 300 лідерів органів студентського самоврядування. Вони переконані – не такий страшний закон як його малюють. Він – практично ідеальний. Деякі учасники засідання входили до робочої групи, котра разом з посадовцями доопрацьовувала закон. Тому запевняють – стипендії там на рівні, безкоштовне стажування за кордоном і європейський рівень освіти теж.

Анастасія Сабова, керівник Секретаріату Всеукраїнської студентської ради: “Я думаю це небажання іти на діалог, не бажання розмовляти зі своїми колегами іншими студентськими організаціями, не бажання сідати і домовлятися з адміністраціями вишів, міністерством освіти, це от скажімо як народною мовою говорять – а Баба Яга против”.

Плата за навчання протягом терміну навчання змінюватися не буде, обирати дисципліни можна буде в рамках кваліфікації, диплом спеціаліста прирівняється до магістра, а державне замовлення збережено на рівні попереднього – 51 відсоток. Що тут може не влаштовувати, дивується міністр Дмитро Табачник. Каже за основу змін взяли польський сучасний закон про вищу освіту. Всі побажання робочої групи враховано.”

 

Звертаю увагу, що нова редакція проекту Закону України «Про вищу освіту», крім іншого, передбачає:

1.     Незмінну плату протягом усього терміну навчання для студентів-контрактників (стаття 67);

2.     Гарантовані державою стипендії на рівні прожиткового мінімуму (стаття 56);

3.     Гарантовану державою практику в Україні та можливість стажування за кордоном (стаття 46);

4.     Обмеження двома термінами перебування на посаді керівника вищого навчального закладу (стаття 38);

5.     Прирівняння диплому спеціаліста до диплому магістра (розділ 13);

6.     Обов’язкове фінансування діяльності органів студентського самоврядування (стаття 37);

7.     Введення європейських рівнів освіти, що забезпечить спрощення стажування за кордоном  (стаття 7);

8.     Державне замовлення на рівні 51% (стаття 22);

9.     Вільний вибір навчальних дисциплін в рамках освітньо-кваліфікаційних характеристик (стаття 55).

 

12 Comments

  • если бы это было еще и на практике…. у нас 3 пункт нереален для экономистов, 4 не выполнен (хотя ничего не имею против), 5 наверное еще не расказали студентам, иначе их бы не было, 6 – я промолчу, сама знаешь, 8 – хотелось бы, 9 – тоже еще не расказали студентам)))

    • Дело в том что оно ещё разрабатывается это новая редакция, но она ещё не принята, поэтому что касается 3 теперь задача ОСС и администрации будет придумать как это сделать, 4 – сегодня это обсуждалось, скорее всего эту статью ещё отредактируют, 5 – это касается только 5 курсов которые сейчас выпускаются, и всех тех кто уже выпустился, 6 – за нами остаётся наших 0,5 %, , оно остаётся без изменений, так же как было и раньше, 9 – опять повторюсь это только новая редакция она ещё не принята, поэтому фактически его сейчас нет, но после принятия закона оно будет.

  • Дозволю собі процитувати дещо з коментарів на цій сторінці: http://zhitomir.info/news_86738.html і залати питання. Наскільки я знаю є кілька редакцій цього закону. Про яку редакцію мова ведеться? І взагалі, чому Табачник говорить одне, а опубліковані в інтернеті відео із засідань експертної ради інше?

    “По-перше, відносно незмінної плати. В діючому законодавстві є чіткий пункт: “Розмір плати […] не може змінюватися протягом усього строку навчання”. Але його замінюють розмитим: “Розмір плати […] не може змінюватись протягом строку дії укладеного договору”
    Таке формулювання може призвести до недобросовісних спекуляцій, таких як перезаключення договору, прийняття додаткових угод та контрактів, закладання наперед вже в самому договорі можливості індексації (в рамках договору — це не буде зміна плати, оскільки такі умови будуть прописані в договорі відразу).

    Пункт 3 … говорить про те, що студенти (із контексту випливає, що про них йде мова) отримають “можливість стажування за кордоном” і нібито про це йдеться в статті 46. Так от, про це не йдеться ні в 46, ні в будь-якій іншій статті проекту. Це банальна брехня.
    Єдине, де згадується про стажування за кордоном – це в статті 54, але там йде мова про стажування ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ, а ніяк не студентів.

    А пункт 9 (“вільний вибір навчальних дисциплін…”) має посилатися не на 55 статтю, а на 56.”

    • Йдеться про нову редакцію закону, вона така особлива через те, що де редакційної колегії було включено студентів, наші питання та пропозиції лобіювала Анастасія Сабова, а з приводу чому наші міністри говорять одне, публікують інше, а роблять вже третє то не до мене.

      • А де можна почитати, які пропозиції вносила Анастасія?
        В сьогоденні гласність важлива штука.

  • І ще питання. Ви вірите, що студенти виходили за гроші?

    • Ні не вірю! Студенти виходять за ідею, що правда сумно, що деякі з них навіть не знають за яку саме.

      • Ця редакція закону звичайно має свої підводні камні, але я сумнваюсь, що першим ділом неоьхідно бігти на вулиці, захистит свої права можна і більш цивілізавнішими способами.

        • Студенти були на засіданні спецради? Були. Значить намагались цивілізовано забрати підводні камери? Намагались.
          Не розумію одного чого так боятись людей на вулиці?

          Є підводні камені, вони не подобаються студентам, міністерство їх прибирає, студенти вийшли на вулиці і сказали “ай-я-яй, ніззя підводні камені!” І міністерство знає, треба наступного разу думати краще і подякувати треба студентам, що активно долучаються до процесу, що стосується їх же.

          • Я повторюсь, я не проти мітингів, але все потрібно робити правильно. У нас в країні стає така проблема, люди, а саме студенти не хочуть об’еднуватися, усі самі по собі. Якщо є такі претензії то чому цивілізовано про них не сказати, не звернутися до різноманітних організацій, самий яскравий приклад це студ. самоврядування, чому не війти на діалог, а так ага хтось прочитав і йому не сподобалось, те-то те-то, він знаходить однодумців та пішли тупати ніжками, чому не прийти та не поділитися враженнями.
            Я завжди закликаю до діалогу! сама закон читала, нічого особливого не побачила, а хтось інший побачив, чому про це не розповісти, я їзжу на збори, я про це росскажу далі і потрібним людям, міністри побачать, що ми турбуемся та конролюємо і перероблять.

            Нічого не маю проти мітингів, але останній особливо в Киеві- це реально смішно, коли деякі навіть не знають заради чого вони тут.

          • Іване, я запрошую вас до розмови, мені цікаво почути вашу думку.

  • Верю, что пошли за деньги и чтобы не пары не идти.
    В большинстве своем студенты лентяи ибо придя домой они получают все блага от своих родителей. Если бы было как в США , достиг определенного возраста – живи самостоятельно, то не было бы время на так называемые “акции” и прочую фигню – думали бы как бы получить нормальное образование, которое кормить как минимум будет и, как это образование оплатить.
    Почему говорю так – вот вам пример, идя по улице услышал случайно телефонный разговор одной нашей студентки с ОФФ (вы же любите счас свои разговоры на всю улицу озвучивать :)))) – “ну, понимаешь, (имя подруги), мне чтобы одеться на лето нужно 8000, придется напрячь предков.”

Напишіть відгук